Потребан материјал:
– различити предмети из природе који немају оштре ивице: лист, шишарка, цвет маслачка, перо, плодови (јабука, жир, поморанџа и др. зависно од годишњег доба), маховина и сл.
– различити предмети: лопта, мека тканина, папир, флашица, чешаљ и сл.
– картице са сликама одабраних предмета.
Број деце у групи до 7.

Чуло додира је вероватно чуло на које најмање обраћамо пажњу. Свако од нас добија тактилне информације о свету око нас, сваке секунде у току дана. Управо сада док седите, стојите, додирујете столицу или осећате подлогу под стопалима, додирујете екран телефона, површину свеске или оловку, осећате чулом додира. Информације које добијамо овим чулом су толико присутне, да једини начин да их постанете свесни је да обратите максималну пажњу на њих.
Пре него што почнете ову радионицу са децом, проверите унутрашњост кутије. Добро прегледајте и опипајте унутрашњост кутије и проверите да ли има оштећења на зидовима која би могла да повреде шаку детета. У кутију стављајте само оне предмете које сте добро прегледали (опипали) и који не могу да повреде дете.
Активност 1.
Деца се распоређују у полукруг (зависно од броја деце) испред Кутија осећаја. Разговарајте сa децом о чулу додира, шта осећају њиме, шта воле да додирују, шта не воле да додирују.
Могућа питања:
– Ко воли маце и куце?
– Волите ли да милујете мацу или куцу?
– Зашто милујете мацу?
– Шта волите да додирујете?
– Шта не волите да додирнете?
– Шта сада додирујете? (Упутите их на то да обрате пажњу да нешто држе у руци, имају на глави качкет или шналу, држе неког за руку.)
– Шта све можемо да осетимо додиром? (Одговори: облик, величину; текстуру: храпавост, глаткоћу, мекоћу и др.)

Активност 2.
А сада, хајде да се играмо игре погађања – Шта је у кутији? –
Упутите децу да се у кутијама налазе предмети које треба да препознају користећи само додир.
Деци објасните да сте прегледали кутије и да у њима нема ничега, осим предмета које сте ви ставили. Ово урадите како бисте умањили евентуални страх и суздржаност деце приликом обављања овог задатка. Потрудите се да то буду предмети из природе, али то могу да буду и други предмети.
Кад се ради радионица са децом млађег узраста, предшколцима, пре радионице треба припремити слике (картице) предмета који се постављају у кутије. Слике се постављају на место које је мало удаљено од кутија. За децу старијег узраста слике нису потребне, већ деца треба на основу личних утисака да опишу и погоде који се предмет налази у кутији.
Могући предмети из природе: лист, кора дрвета, цвет (маслачка), маховина, шишарка, жир, јабука, поморанџа, банана и др. То могу бити још и оловка, лоптица, шнала за косу, гумица за косу, дугме, рукавица, капа и др.
Деца, једно за другим, прилазе кутији, увлаче руку кроз отвор и додирују постављени предмет. Док дете додирује предмет, подстичите га питањима да опише величину, облик и структуру предмета. Након што опише предмет који је додирнуло, дете одлази на место где су поређане слике и одабира ону за који мисли да представља предмет у кутији. Да не би дошло до копирања одговора, реците деци да ћете заменити предмет у кутији другим, пре него што наредно дете почне са погађањем. За ову активност можете користити два до три различита предмета и пазите да их деца не виде док их замењујете у кутији.
Да би било занимљивије, у кутију се могу ставити два или три предмета истовремено. Дете може да одабере и опише само један од предмета.
Активност 3.
Питајте децу да ли им се свидела игра погађања, како су се осећали када су стављали руку у кутију. Омогућите сваком детету да каже своје утиске. Разговарајте о важности чула додира у свакодневном животу. Код којих људи је ово чуло најбоље развијено? Како слепи људи читају?